Κυριακή 8 Μαΐου 2011

ΣΧΕΔΙΟ ΕΠΙΣΚΕΨΗΣ ΣΤΗΝ ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ

Εν όψει της επίσκεψης της Στ΄ τάξης στην Ακρόπολη.
Σκοπός της επίσκεψης: Γνωριμία με τον αρχαιολογικό χώρο της Ακρόπολης των Αθηνών.
Ακολουθώντας τη βασική αρχή της Μουσειοπαιδαγωγικής ότι "δεν μπορούμε να τα δούμε όλα",  σύμφωνα με τη θεωρία της πρόσληψης, επιλέγονται: Προπύλαια, Ναός Αθηνάς Νίκης, Ερέχθειο (Καρυάτιδες), Παρθενώνας, Ηρώδειο. 
Προετοιμασία της επίσκεψης: Δημιουργείται ένας φάκελος υλικού για το κάθε παιδί. 
Τα παιδιά ,προτείνεται να δουλέψουν ανά ομάδες.  Καταλληλότερες οι ομάδες 4 ατόμων.
Καταρχάς θα εκτυπώσουν μια κάτοψη του αρχαιολογικού χώρου από το διαδίκτυο (βρήκαμε καλές κατόψεις και τρισδιάστατα: www.ancientathens3d.com , www.eie.gr/archaeologia/gr , 
http://acropolis-gis.ysma.gr , www.ancient-greece.org ).
Kάθε ομάδα θα αναλάβει να συγκεντρώσει πληροφορίες για ένα κτίριο από τα επιλεγμένα, με στόχο να τα παρουσιάσει στις άλλες ομάδες. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, μπορούν να κάνουν εισαγωγή της έρευνάς τους στο λεωφορείο, παρουσιάζοντας τα πρώτα στοιχεία.
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης: Εφοδιασμένες με τα στοιχεία και τις κατόψεις τους οι ομάδες, ξεκινούν από τα Προπύλαια, τα οποία παρουσιάζει η πρώτη ομάδα, προχωρούν δεξιά στο Ναό της Αθηνάς Νίκης, την οποία παρουσιάζει η επόμενη ομάδα, συνεχίζουν στο Ερέχθειο με τις Καρυάτιδες για την επόμενη στάση, κατόπιν στον Παρθενώνα και, φεύγοντας, από πάνω κοιτώντας, η τελευταία ομάδα μιλάει για το Ηρώδειο. Ταυτόχρονα, μπορούν να φωτογραφίζουν αυτά για τα οποία συζητούν.
Μετά την επίσκεψη: Το υλικό που συγκέντρωσαν οι ομάδες πριν την επίσκεψη, με τις φωτογραφίες που έβγαλαν, μπορούν να αποτελέσουν ένα φάκελο  για το Σχολείο, που θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για επόμενες επισκέψεις και προγράμματα.
Με την ίδια λογική, κάθε εκπαιδευτική προσπάθεια που παράγει ένα προϊόν, παρέχει το προϊόν αυτό στην κοινότητα του Σχολείου προς όφελος όλων. Με τον τρόπο αυτό το Σχολείο και οι λειτουργοί του κερδίζουν χρόνο και ποιότητα στις εργασίες τους, οι οποίες γίνονται μαι "βάση δεδομένων" για τα επόμενα.
Ελένη Βαρουξή, Μουσειοπαιδαγωγός

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η αλλαγή ΞΕΚΙΝΑ από εμάς